Veľké svetové automobilky prechádzajú na elektrické modely pre rastúce
obavy verejnosti a vlád z klimatických zmien a tlak na ekologickejšie
vozidlá.
Plánom oboch firiem je spojiť odborné znalosti Hondy v oblasti vývoja
mobility, technológií a predaja s odbornými znalosťami spoločnosti Sony v
oblasti zobrazovania, telekomunikácií, sietí a zábavy.
Vyhlásenie spoločnosti Sony prichádza po januárovom odhalení nového
prototypu jej elektrického vozidla Vision-S a oznámení, že jej nová
dcérska spoločnosť Sony Mobility preskúma vstup do tohto odvetvia.
Podľa Sony obe spoločnosti dúfajú, že založia spoločnú firmu do konca
tohto roka, pričom ju nazvali „strategickou alianciou“. „Cieľom tejto
aliancie je realizovať novú generáciu mobility a služieb, ktoré sú úzko
prepojené s užívateľmi a prostredím,“ uviedla spoločnosť Sony vo
vyhlásení.
Očakáva sa, že ich prvý elektrický model sa začne predávať v roku 2025,
pričom za jeho výrobu bude zodpovedná Honda, ale obe spoločnosti pracujú
na dizajne, technológii a predaji.
V súčasnosti tvoria elektromobily približne 10 % z predaja áut v Európe a
v USA sú to len 2 %. Dopyt však rastie a významní svetoví výrobcovia
automobilov vrátane japonských rivalov Hondy investujú do elektrických
vozidiel.
Automobilová aliancia Nissan začiatkom tohto roka prisľúbila, že do roku
2030 ponúkne 35 nových elektrických modelov. Oznámila pritom celkovú
investíciu v tomto sektore vo výške 25 miliárd USD (22,57 miliardy eur).
Toyota, najväčšia automobilka na svete z hľadiska predaja, nedávno
vyhlásila, že chce do roku 2030 zvýšiť predaj elektrických vozidiel o 75
% v rámci najambicióznejšieho plánu pre tento sektor.
TASR správu prevzala z agentúr AP a AFP.